Traductor

18 d’agost 2020

Sis mesos i mig.

 

                                                (Clica aci si vols veure la càmera en directe)

Són el temps que estic vivint a Noruega. Mai havia estat tant de temps fora del meu país i del meu poble.

Com resumir-ho ? : Una experiència nova, serenitat i observació de l'al voltant, tant per la meua manera de viure una jubilació encoberta com les diferències culturals del que se'ns presenta com l'estat del benestar.

Quines diferències ? : La vida és individual i com a màxim en parella, amb una tranquil·litat en molts aspectes, tant pel motiu ressenyat com per una manera de viure al dia, prenent com a exemple que el vehicle més comú en aquest país són els elèctrics de la marca Tesla si bé no trobe explicació que no siga el seu afany demostratiu, sempre que no siga la seua manera de vestir. El més rellevant, personalment, és la negativa a la SALUTACIÓ en creuar-te, fins i tot en espais rasos. T'observen i en arribar a escassa distància, acatxen el cap …. I em representa una desconsideració que consulte i em contesten que és pràctica habitual.

Per tant ….. SALUTACIÓ a tothom des d'ací i que servisca com a mostra de l'educació que hem rebut i que en res desmereix als qui ens presenten com a excel·lents en altres aspectes.

HOLA, BON DIA o ADÉU !

     (Imatge : Hellesylt, ciutat del oest de Noruega i lloc de naixement de la meua sogra. Clica si vols veure la càmera en directe).