Traductor

06 de setembre 2008

Piscines de la Mare de Déu de Gràcia, 42 anys de records.



El dia 31 d'agost tancaven les piscines per a una futura remodelació. Vaig acudir a la mateixa tal dia i vaig prendre unes fotos per al record per si tal vegada fallen els projectes.

Allà pel 1966, estiuejant en l'ermita, ens informen que la piscina estava oberta. Acudim els xiquets i aquell mateix dia un senyor em pregunta “xiquet .. vols nadar ? . Era Pasqual “Piula” qui em va inculcar a les hores aquesta afició.

La foto superior és una postal editada per “Escudo de Oro“, que contrasten els trampolins recents construïts amb la “Cantera” neta de masets amb la inferior, de l'últim dia d'obertura d'aquesta primera època amb els trampolins tancats i masets situats en la “Cantera” observant les piscines.

Si vols veure el album de 50 fotos de les piscines, polsa aquí.

Tenia en el meu interior un un deute amb aquesta instal·lació que ha format part de la meua vida, i avui, en els moments que estan denominant a les Piscines Municipals Cobertes Yurema Requena, el meu record a les Piscines de la Mare de Déu de Gràcia, també en el dia que participàvem habitualment en el Trofeu de Natació en honor de la patrona del poble .

Bones Festes !!.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Emocionants imatges, Paco, del abans i de l´ara, per a aquells que havem passat alguns anys de la nostra vida, inclòs "El Rana", aquell delincuent habitual que feia el ángel des de el tercer trampolí.
Es curios, jo vaig estar a la piscina amb el meu fill fa unes setmanes, després d´un grapat ben gran d´anys. Tot seguia igual, llevat d´algunes capes de pintura d´eixes que van afegint un considerable grosor al ferro, i poc més, bé, la prohibició de poder tirar-se dels trampolins, aniquilació de les escales, pareixent tot allò unes ruines post béliques...
Certament em vaig ficar força melancòlic, recordant-vos a tots aquells que lluitaveu per fer el club gran que es huí, recordant-me a mí mateixa allá dins d´aquelles aigues, veient-me com a mediocre però digne nadador, recordan-te a tú en aquella carpeta de fulls i anotacions, crono en ma...

Salutacions i gràcies

Manuel Navarrro.

Paco Montañés ha dit...

Hola manuel. Un plaer saludar-te i contactar amb tu. Poques hores després del teu comentari he ampliat el album de 50 fotos, incloent les de la depuradora, caseta del club, "palanqueta" i farmaciola. Per tots vosaltres !!. Gràcies i salutacions a la família.

Anònim ha dit...

Tot un document, Paco.
Ets un gran fotògraf documentalista!
Vorem qué farán. Espere que no fajen un empastre multimillonari i criticat per tothom com a la Plaça Major.

Gràcies
M. Navarro

Factoría de ilusioneSCRAP ha dit...

Grandes fotos! Me ha gustado mucho verlas, ya que... la piscina que yo he conocido... no ha cambiado en los últimos 15 años.
Desgraciadamente lo último que he escuchado es que al final no habrá remodelación aunque la piscina sí que se cerrará. Ya veremos que ocurre finalmente.